28 mars 2011

Danmark, vilken upplevelse!


Ja jag har svårt att med ord beskriva denna resa, men det är en resa jag inte velat vara utan, vi for 05,30 i fredags morse och kom hem 23,30 igår kväll är rätt sliten idag, satt här och pratade och bara mös med de mest härliga barnen i natt. Har skrattat så jag har ont i magen, har gått så jag har blåsor under fötterna, har hela själen fylld med värme och hela huvudet fullt med inspiration, en underbar resa, tack Petra för att du tog tag i de drömmar som föddes på Falunsresan i oktober och såg till att de uppfylldes!


Tack Annica, Agnetha, Regina och Nina för att ni stått ut med mig i helgen ;o)

Jag har en massa bilder men kommer att visa under veckan men innan vi for fanns en viss dröm bak i huvudet om att finna en gammal fågelbur.... och det gjorde jag inte bara en utan två kom med hem, men denna fann jag på lördags-eftermiddagen efter en låååååååång promenad, inne i en antikvitetsaffär som låg på en bakgård och som egentligen stängt ;o) Det finns så mycket att berätta och visa, idag väljer jag att bara vara, packa upp pilla på sakerna jag köpt, umgås med familjen men under veckan kommer jag visa fler bilder från vår Danmarks-resa, jag hoppas att ni alla som gillar denna inredningsstilen får komma till de ställen vi beökt i helgen för man fick verkligen en känsla om att jag är i himmelriket ;o)

Tack alla ni för de fina orden om gardinerna, ni som beställt får mail idag eller i morgon ;o)

Ha en underbar vcka min vän! Kram/Lena

28 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar helg ni verkar ha haft, lite avundsjuk blir man ju :)
Välkommen hem igen o ha en härlg måndag.
Kram
Jessica

Ewa sa...

Oh jag får en energikick bara av att läsa ditt inlägg idag....det sprudlar verkligen om det!!
Förstår att ni haft en underbart härlig helg!!
Nu blir det spännande o se bilder..
Ha en härlig solig dag
Kram
Ewa

Plupps krypin sa...

Så härligt att komma iväg på en sådan inspirationsresa! Ser fram emot att se fler bilder. Fågelburen är ju anderbar!
Kram Yvonne

Lauras gård sa...

Vilken underbar bur! Jag kan tänka mig att resan var en höjdare. HOppas det blir fler resor längre fram, vi är nog många som hade velat vara med er. Kram Stina

Susanna sa...

Hejsan

va härligt det låter. Bra att du har haft det roligt på resan samt att det inte var bortkastad tid/pengar. Själv hade man önskat att kunna vara till Danmark. men de får bli längre fram
längtar ef att se bilder fr resan

Ha en toppen måndag
Kram
S

Krillas Krusiduller sa...

Åh, jag vill höra mer!! :) Skulle så himla gärna ha velat varit med, säkerligen en underbar resa...... Bilder, bilder bilder!! hihi...

Ha en mysig måndag! Kram C

Min Skattkammare sa...

Hej Lena!
Det låter ju fantastiskt roligt!
Jag förstår att det finns mycket vackert i Danmarks butiker! ;o)
Och du då....vilka fina gardiner du gjort!
Nu får du suga på minneskaramellen.....länge!
Kram Kicki

Unknown sa...

Gläds med Dig!

Kraam

/Ingemar

Photo by Maria sa...

Vad härligt ni verkar ha haft.. Skall bli kul att se bilder från resan och på fynden..
Buren är ljuvlig..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallå, vännen!
Ja du, det är en mängd intryck som ska sorteras nu och en massa nya projekt att sätta igång med=) Det har varit en underbar resa och det har varit så roligt att umgås lite extra med dig, Agnetha, Annica och Nina. Sååå roligt vi har haft, trots blåsor under fötterna=)

Kraaaaaaaam,
Regina

nina/nice sa...

Tack själv Lena!
Visst hade vi det underbart kul!
Ha en underbar dag!
Varm kram Nina

Elin sa...

Tänkte önska dig en fortsatt fin vecka!
Kram Elin

mysiga heestrand sa...

Visst var det en underbar resa. Så mycket inspiration och härliga minnen vi fått från den här resan. Tråkigt det som hände hos Gua, jag fårstår att det gör ont att höra sådant. Men som sagt vi var 54 andra som älskade att komma till henne.
Vilken fin bur du köpte.
Kram Marita i Heestrand

Unknown sa...

Hej du sköna kvinna!!!! Tack så mycket för att du följde med på resan och för ditt underbara bidrag till lotteriet! Och vet du vad, idag fick Ossian presenten från dig och du ska veta att han jublade högt av glädje här så nu har jag lovat honom att jag ska skicka en stor puss till dig!!! KRRRAAAMMM

Roses & Angels sa...

Å är så avis på er alla som kunde åka på denna resa. Ni måste vara fullproppade av en massa inspiration och härliga minnen! Ser framemot mera bilder KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken underbart fin bur du köpt, och vilka minnen du säkert har med dig hem. Det är så jätteroligt att det börjar dyka upp lite bilder på bloggarna. Ska bli så roligt och se mera senare.
Kramar
AnnaMaria

Else´s Bod sa...

Buren är fantastisk Lena, Bra köp!!! Längtar efter fler bilder!
Kram Lisa

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så härligt det låter:) Hade så gärna velat åkt med:( Men men det kommer väl fler tåg;)
Ska bli kul att få se och höra fortsättningen!


Kram Susanne

Pia sa...

Såå roligt att höra, att ni haft det så roligt, trevligt och inspirerande!
Välkommen hem och till blogglandia!

Kram,Pia

Lammet sa...

Vad roligt att det blev en lyckad resa. Låter verkligen som något du kommer leva på länge.
SSka bli så kul och kolla runt bland er och se lite bilder.
Kram och välkommen hem, Ing-Britt

barbrok sa...

Vilken hääärlig resa ni verkar ha haft.
Kram
Barbro

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen min!!!
Men tack själv du goa!!!! Å visst har vi haft kul o mysigt!!!!
Vi hörs o ses.
Kram Agnetha

Norrfrids Eija sa...

Du gjorde bästa fyndet, så är det bara! Vilken samling du har nu. Tack återigen för den fina mjölsäcken, den är verkligen personlig och fin! Den ska få bo på kökssoffan hädanefter. Det var så roligt att få ett ansikte till bloggen på underbaraste resan. Värd varenda krona!
Hoppas hon som betedde sig så illa hos Gua har vett att skämmas nu...
Ha det så bra Lena!
Kram, Eija

Nellie sa...

Jag kom hem idag och matsalsbordet är fullt med prylar som ska tas om hand, men... Det första jag gjorde var att gå en sväng här hemma och reka lite för de planer som väcktesi Danmark. Det var verkligen en underbar resa, och det var så kul att träffa dig "live". Ser fram emot att ses igen. Kramar

annika sa...

Tack för gott sällskap du mysig tjej!
Tack för att du skänkte den finaste vinsten!!!!
Du fick med dig en hel del hem och jag ska lära mig att vara lite snabbare in i butikerna ...men jag gillar inte att stressa.
Vi hörs snart...ska försöka att bestämma mig ju hur det ska tryckas.
Kram
annika

Maria sa...

Vilken underbar fågelbur, jag förstår att du känner dig nöjd!!! :)

Tack för titten inne hos mig, vad trevligt att du lämnade en lite kommentar! :)

Hoppas att du får en lugn och skön kväll, med mycket trivsamt pillande på dina nya fynd!
KRAM Maria

Madame Morell sa...

Vilken bur! Vad härligt ni har haft, visa foton snart,,,,,,,,
Kram Jessika

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Vad tråkigt att höra om din pappa, det är ingen kul sjukdom det där! Man önskar inte sin värsta ovän det :(

Men vilken härlig resa ni har haft. Sådan energi kommer du att leva på flera veckor framöver tror jag :)

Kram Jenny