7 mars 2011

Lilla Ms rum

Igår kom tapeten upp i Ms rum, det ska upp lite på väggarna och det stora Barbiehuset ligger ute på blocket, bordet som tvn står på ska också få lite ny färg bara det blir varmare så jag kan stå på balkongen och måla.
Under resans gång kom hon på att hon ville ha en tapetserad fondvägg, den första tapeten hon hittade och promt skulle ha kostade 660 kr + moms och vi hade en lång diskussion om att den var väl dyr med tanke på att det inte ens är en hel våd vid sidan om fönstret så efter lite tjurande så hittade hon denna och jag tycker det blev bra.
Hon är ju så pass stor så hon har bestämt det mesta i sitt rum, hade mamman fått bestäma hade det sett lite annorlunda ut ;o) En ny taklampa ska också fixas till, den som sitter där ska in i mitt sovrum, hon såg Mija i Bygglov göra en lampa av en lampstomme i första programmet för denna omgång och vill göra nåt liknande, en stomme har jag fått fatt i så vi ska bara hitta lite mer pyssel till att göra den.
Jag önskar er en fin vecka, jag mår förhållandevis bra nu!
Kram/Lena

20 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Lena!
Vilket härligt och fint tjejrum!
Har du tapetserat också...oj, vad du kan!
Önskar dig också en fin måndag!
Kram Kicki

Uttan sa...

Så fint!

Det är roligt att barnen vill vara med och bestämma eller att De får vara med och bestämma.
Fondtapeter är väldigt dyra men det är klart det blir ju oftast bara en vägg. Den M valde är jätte fin.

Kram!

Nellie sa...

Tips! Claes Olsson har en lampsladd i textil i olika färger, och en stor fräck glödlampa till. Tror att hela kalaset kostar ca en hundring.

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Det är skoj att dom små liven vill vara med och bestämma och att dom vet vad dom vill..:)

Önskar dig en fin dag
Kram Susanne

Unknown sa...

Ja, M vet hur hon vill ha det............. och du fixar det! Otroligt fint!
Kram
/Ingemar

Ord & Känsla sa...

Kul att ändra om i rummet.
Lycka till med att göra en fin taklampa!
Vi ska göra om i vår 8-årings rum snart. Får se om vi vågar oss på att tapetsera en fondvägg.

Ha en bra måndag!
Kram Helena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev i M:s nya rum=) Tapeten på fondväggen är jättefin. Jag har sett lite nya lampor och det skulle vara roligt att prova på att göra något eget.

Skönt att höra att du mår lite bättre, men var rädd om dig! Önskar dig en fin fortsättning på måndagen!
Kram,
Regina

Monika sa...

Åh, vad fint det blev! Vilket härligt flickrum. Nästan så jag grips av lite nostalgikänsla. Jag har tre döttrar som alla är vuxna och har flyttat till sitt eget. Tiden går så snabbt så man hinner knappt med.

Ha det gott!

Kram

Monika

Nyanser av vitt sa...

Så fint hon har det i sitt nya rum. Hur mår du?
kram Agneta

Anki sa...

Jättehärligt tjejrum ni fixat till, jag tycker oxå det är snyggt med fondvägg även om jag skulle tröttna fortare än kvickt själv, hihi!
Lampan gillar jag, den blir säkert finfin i ditt rum! Å Bygglov missade jag givetvis!

Ha en fin vecka du med!
Kraaam!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev jättefint med den svarta tapeten, det ramade in fönstret så fint. Ett jättefint och mysigt rum har dottern fått.
Kommer inte ihåg om jag talat om att mjölsäcken är framme, den är jättefin. Tack snälla Lena.
Stor kram
AnnaMaria

Pia sa...

Jättesnygg tapet!!! Och lampan tycker JAG om (för har en likadan ovanför köksbordet)! Nu måste jag kolla "Mija i Bygglov", vad för en lampa...?

Sköt om dig!
Kramar Pia

Lilla Lycksta sa...

Jättefint blev det i rummet! Jag tycker det är härligt med barn som roas av inredning. Ha en fin vecka.

Kram Camilla

Millygarden sa...

åh så fint M har i sitt nymålade rum och så snygg tapet i fondväggen.

Kram Marina

Det vita dårhuset sa...

Men vad är det jag läser?? Har jag missat så mycket :( har inte haft tid att blogga på ett tag så nu har jag läst ikapp lite osså är det tråkigheter....
Byt läkare om det inte blir ändring Lena!! Kan vara något som inte mår bra av att väntas på...... Och en läkare kan alltid göra fel så sök fler åsikter.

Hoppas verkligen att du piggnar på dig kära vän!

Många många kramar till dig*

Home No.1 sa...

Hej skönt att du är bättre :-) Och visst är det så att de små vill bestämma lite själva, bra och kreativt! Kram Annica.

Photo by Maria sa...

Gott att du mår bättre nu..

Så fint dottern fått det i sitt rum.. Och klart hon skall bestäma själv, det är ju hon som skall bo i rummet :-)

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Tack söta Lena
kramis

Lilla hjärtat sa...

Så fint tjejrum, förstår om hon trivs.
Ha det gott
Kram A-K

Med en doft av lavendel sa...

hej
vad fint det blev i din dotters rum, alltid kul att förnya lite. önskar dej en skön onsdag
kram Annika