21 mars 2009

Fler loppisfynd idag, kom inte ens till min vanliga loppis ;o) Kyrkan anordnade loppis idag och eftersom R jobbar med konfirmanderna så skulle de stå och sälja bröd och lite saker men när äckelsjukan kom igår så vart R rädd att bli sjuk så hon ringde och sa att hon inte ville komma idag eftersom hon tidigare igår drack ur samma mugg som lilla M men jag kände att jag behövde lämna det hon bakat och några ljusstakar de kunde sälja. Och där var det en sån loppis som man verkligen vill komma på, hur mycket roligt som helst, till inga pengar alls. Här var det ganska många äldre och de tycker väl att sakerna de har i sina skåp bara är skräp och är glada att bli av med det och jag klagade inte ;o)


Dessa fyra kostade en hundring, jag vart så glad över kannan, den är ca 25 cm hög...

Alla dessa för en femtiolapp, jag älskar ju kannor och skålar av olika slag.....


Och så dessa som jag sneglade länge på och jag fick dem för 40 kr vilket jag vart så glad över de är ca 18-20 cm höga och jag tycker dem är underbara.......

Det är en till ännu större kyrkloppis nästa lördag och gissa vem som kommer åka dit? ;o)

Har också lagt upp ett par Tilda-änglar på tradera om nån är nyfiken hittar ni dem här http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=239933

Det bästaste idag var nog leamarlenes kommentar att jag vunnit 2a pris i hennes utlottning, helt underbara änglavingar och jag vart så himla glad.TACK!

Ha en underbar kväll!

Kramis/LenaS

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka fynd du har gjort! Visst är det kul när man hittar fina saker som passar in i hemmet för inga pengar alls! :) Lyxigt.

Kram Jenny

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj vilka fynd!
Så roligt att komma till ett loppis och fynda så fint.
Kram och ha en skön helg/Irene

Stina sa...

Vilka fina fynd du har fått tag i.:-) Kramis

Hannis sa...

Men vad billigt!!
Det är så roligt när man kan fynda för så lite pengar.
I uppsala så är det tyvärr så att dom flesta loppisar är dyra på porslin.
Vet inte varför men tråkigt är det!

Grattis till vinsten!!

Kram Hannis

LillaFlisan sa...

Nämen himmel vilka fynd du gjort!!!

Jättefina saker till nästan inga pengar!!
Grattis, både till fynden och vinsten!

Kram

Flisan

Inka sa...

Hej!

Tack för titten inne hos mig.

Men herregud vilka fina kannor...pust! Och silvret...pust igen.

Blir riktigt avundsjuk.

Grattis också till vinsten.


Kram Inka