10 mars 2009

Lite mer

Har ju tillbringat helgen i Göteborg, första gången som jag var där på 15 år så jag hade ingen koll alls och anledningen till att vi var där var den stora scrap-och stämpelnmässan som var där. På fredan hann vi med att se oss omkring lite i Göteborg och på Åhlens hittade jag en stor fin glasklocka för ynka 159 kr, och expediten fick packa in den rejält då de inte hade några kartonger kvar. Vågade inte att chansa på att vårt lilla Åhlens skulle ha den för de har urkast sortiment här i Örebro. Jag hittade lite spets, snören och strutar på scrapmässan som jag köpte också.
Här är min fina glasklocka som passade helt perfekt på detta fina fat på fot som jag hittade på en loppis för många år sedan när jag körde från Sundsvall. Jag har insett att jag skulle behöva massor av prylar nu och tror att det får bli en sväng upp till mams i sommar och få åka runt i flera dagar och kolla in loppisar och antikhandlar för det är så svårt att hita kul saker här nere även om man kan tänka sig betala lite för dem. Så mitt hem ekar ganska tomt nu....



Min lilla tallrikshylla som jag hittade i soprummet är nu målad och ni ser att den är väldans tom ;o), ramen fann jag på loppisen i onsdags och har målat den. Blusen har en släkting till pappa haft och jag har haft den både när jag konfirmerade mig och när jag gifte mig (är dock numera skild)

Igår kväll dekorerade jag en av strutarna jag köpte i helgen och sydde ett hjärta att hänga på min hylla för att fylla upp lite ;o)

Kramis/LenaS

Inga kommentarer: