4 april 2009

Lördag morgon, sitter här och väntar på att tiden ska gå, ska snart åka iväg till bussen som ska ta mig upp till Stockholm och Syfestivalen i Kista, det blir första gången jag är på syfestivalen så jag har inga stora förväntningar. Väl där ska jag träffa mamma som just nu sitter på tåget från Sundsvall, detta blir det första vi gör bara hon och jag på över 20 år, dels fick jag en lillasyster när jag var 14 år och när jag var 19 år fick jag mitt första barn så det har alltid varit nåt älskat litet barn med så det ska bli kul att få göra nåt bara vi. Jag och min pappa har sådana dagar när han och jag, ofta när barnen fyller år så åker vi och handlar pressenter och sen går vi ut och äter nåt eller tar en fika, men även har bor här i Örebro, jag och mamma har inte bott i samma stad på 20 års tid.... Trots allt är jag ju fortfarande mina föräldrars barn och det är rätt mysigt med sådana dagar och jag ger även mina barn sådana stunder, bara jag och ett barn, de är viktiga dessa vackra stunder som jag sparar i minnesasken inom mig....hoppas ev kunna hitta lite spetsar, linnetyg eller annat kul som jag kan skapa med här hemma sen idag på mässan men hittar jag inget så spelar det ingen roll heller för jag har att göra här hemma ;o). Fann ett pelarbord på Myrorna häromdagen (när jag också fyndade de underbara ljusstakarna) som ska målas och de hemska inläggsskivorna som var med ja de var jag ju tvungen att performera lite så de ska bli fejkade väggfönster till mellandotterns rum, lovar, ni ska få se när vi är klara ;o)
Ha en bra dag!
Kramis/LenaS

1 kommentar:

LillaFlisan sa...

Syfestivalen!!!!

Åh, vad underbart!

Du måste visa alla fynd du gjort!

Fast bäst är nog ändå all inspiration man får där!

Kram

Flisan