8 november 2009


En helg men mycket känslor, fick i fredags veta att älskade lilla mormor fick en hjärtinfarkt i torsdagskväll och det är bara ett år sedan hon fick en stroke. Efter ballongsprängning i fredags mådde hon bättre men igår eftermiddag drabbades hon av hjärtstillestånd, tack och lov var hon på sjukhuset när det hände och fortfarande kopplad till maskiner, så nu har hon en en tillfällig pacemaker så länge. Ska åka ner till sjukhuset i morgon och vara med henne. Igår var vi på Scrapbookingträff hela dagen, för en gång skull fick jag lite gjort och ska fortsätta scrappa lite idag. Har också hunnit sy en julstrumpa, har en grym jullängtan just nu, visst är ni fler som längtar?
Ha en fin söndag/farsdag!
Kramis/LenaS

15 kommentarer:

LjuvligtLantligt sa...

Usch vad tråkigt..stackars din mormor! Hoppas hon klarar sig ok...jag förlorade min i cancer i April :( Saknar henne enormt!

Hoppas du får en bra söndag trots allat.

Kram Git

annika sa...

Hoppas att mormor piggar på sig. DEt är så jobbigt då en anhörig blir sjuk.
Har lite jullängtan.
Fina glas i förr inlägget.
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars mormor, hoppas allt går bra nu. Förstår att du är jätteorolig. Och ja då, vi är fler som väntar alldeles förfärligt, jag har smygpyntat med några fattigmanskulor. Och julmusik spelar jag lite också.
Goa kramen
AnnaMaria

Hannis sa...

Hoppas att det ordnar sig för din mormor!
Jobbigt när nära och kära blir sjuka.

Lite jullängtan har jag, men mest efter maten=))

Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Å stackars lilla mormor:(. Hoppas allt går bra!
Julstrumpan är verkligen fin, det gjorde du bra. Jag har också jullängtan! Då ska jag gå omkring i pyjamas hela dagarna och bara njuta och rå om min lilla Mini. Gud vad man längtar!
Ha en skön Söndag!
Kram
/Sara

Lilla hjärtat sa...

Så tråkigt med Mormor hoppas att hon blir bättre!
Julstrumpan är jättefin och ja, jag längtar supermycket till jul!!

Kram från A-K

Anki sa...

Fy vad jobbigt med din mormor! Jag kan tro att du är orolig, hoppas allt ordnar sig till det bästa!
Visst längtar man lite till att få börja pynta...men snart är det dags! Har sett att det finns dom som börjat redan!
Vilken fin strumpa du sytt! Jag försökte mig på några i helgen jag oxå, men njaa, jag vet inte jag! Får nog börja om från börjag *ler*

Kram kram!

Unknown sa...

Men så jobbigt, vilken otrolig tur att hon var på rätt ställe när det hände. Ge henne en stor krya på dig kram.
Vacker julstrumpa du skapat! Kram petra

Martina Andersson sa...

Hej min vän!
Här är allt bara bra hoppas att det är det hos dig också!?
Gud så fin blogg du har! Har du börjat planera inför julen ? Här håller man på för fulla muggar!
Jag älskar ju denna årstidne och perioden under året men i år blir det ju lite annorlunda då jag väntar barn och den lilla planeras titta ut mitt i julhelgen men vi får hoppas att den kanske vill ligga kvar tills efter jul helgen i allafall! Ha en underbar dag och vra rädd om dig kram Tina

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Nää, vad tråkigt med Din mormor... hoppas verkligen hon blir piggare !

Julen är så mysig, bara längtar...

Hoppas Du får en härlig dag !


Ha det gott o ta det lugnt ! Kramis, Anneli W

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vad ledsamt med lilla mormor...
Kramar Agnetha

Inka sa...

Hej, Lena-gumman!

Åh, jag beklagar verkligen att din mormor är sjuk. Usch, vilken otur. Och hon blev nog glad att du kom. Hoppas att allt blir bra.
Viken snyg julstrumpa du sytt. Du är så duktig.

Ha en trevlig helg

Jättekram Inka

Jenny sa...

Hej Lena!
Vad tråkigt med din mormor..vad tur att hon var på sjukhuset redan när hon fick hjärtstilleståndet.Hoppas allt går bra!

Vilken söt julstrumpa du gjort, vad duktig du är!

Sköt om dig!

kram Jenny

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas din lilla mormor snart återhämtar sig , usch det är inget roligt när de börjar bli gamla och sjuka :-(
Kram/Lotta

Anonym sa...

vad tråkigt med din mormor. Hoppas att hon snart kryar på sig.
Vilken fin julstrumpa du har gjort.
Kram