17 november 2009

Tack snälla för era varma goa kommentarer om lilla mormor, tyvärr kommer hon inte att återhämta sig, nu blir det en väntan på att hon får ro och somnar in, får återförenas med morfar och vännerna som väntar på henne "i himlen". Det har varit tunga dagar och ikväll kommer lillasyster hit och stannar tills i morgon kväll och i morgon kommer mams och stannar till torsdag så i morgon eftermiddag åker vi tillsammans till mormor. Just nu känner jag bara en längtan efter att hon ska få somna in för detta är inte drägligt.....
Har gjort några vimplar med god jul som ska få följa med på julmarknaderna, längtar så efter att få komma iväg på dem ;o)
Igår var vi iväg och köade totalt nästan fyra timmar för att få svininfluensa-vaccinet och idag ska jag åka med äldsta dottern som inte kunde följa med igår, hoppas verkligen att köerna är kortare idag.....
Nåt kul är också att efter tips från en vän har jag äntligen fått fatt i gjutformar för att kunna gjuta egna madonnor, ska bli så kul ;o), ev köper jag några med jesus också de hade en massa fina formar.
Jag hoppas ni alla får en fin dag, både jag och yngsta dottern är ganska trötta efter sprutan igår så vi ligger på soffan på fm och slappar.
Kramis/LenaS

16 kommentarer:

Titti sa...

Hej
Vad kul att kunna gjuta egna madonnor ..& jag beklagar med din mormor. Aldrig roligt när de är sjuk & gamla. DÅ är det bättre att de får somna in. Ha en bra dga. Kram Titti

Lauras gård sa...

Vad jobbigt med din mormor! Det är så jobbigt att se dem ligga där. Jag förtstår att du för hennes skull inte vill att det drar ut på tiden. Hälsa på henne mycket och prata med henne om minnen och trevliga saker. Även om hon inte är kontaktbar är tydligen hörseln det sista som försvinner, så hon hör dig säkert.

Typiskt att din ena dotter inte kunde följa med i går. Hoppas att kön inte var lika lång i dag. Min syster (signe-1) var också där i går och köade 3 1/2 timma. Hennes dotter var sjuk och kunde inte heller ta spruta.

Vimplarna är helt underbara! Alice ville göra något liknande av tyg som hon såg i en tidning. Ha det gott! Kram Stina

Jenny sa...

Hej Lena!
Vad tråkigt med din mormor..ja är hon så dålig är det nog bäst att hon får somna in och återförenas med sina nära o kära i himlen.

Ska bli kul att få se dina madonnor sen, vad kul att gjuta egna:)

Ha en bra eftermiddag och kväll,
Kramis Jenny

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt för dig med din mormor...Alltid jobbigt när ens nära o kära inte orkar längre...Tänker på dig! En stor kram till dig från mig. PS. Jättefina o lantliga vimplar du visar.....

Stina sa...

Kram gumman.:-)

LjuvligtLantligt sa...

Min mormor somnade in i April efter 3 månaders sängliggande, hon hade dock cancer i hela kroppen. Hoppas din söta mormor slipper lida! Tänker på dig..

Kram Git

Ps. Underbar vimpel! Gjort av??

Livet på Berget sa...

Så tråkigt med mormor. Hoppas hon får gå vidare till andra sidan snart. Vacker vimpel!
Kram
/Sara

Vita små hjärtan sa...

Å vad trist med mormor, livets gång men sååå jobbigt...
Men vad kul att gjuta egna madonnor!!!!
Många kramar till dig från mig!

hagagården sa...

Men oj så jobbigt för er,jag sänder er en värmande tanke i er svåra stund.
kram
ninni

Anneli Wahlstedt sa...

Tråkigt att höra om Din mormor. Tänker på Er !

Vilka ljuvliga vimplar ! Såå snygga :-) Må så gott Ni kan nu !!


Kramis, Anneli W

Inka sa...

Kära Lena!

Vad fint du skriver om lilla mormor. Nu blir hon säkert en av alla vackra änglar där uppe. Som vakar över dig och alla andra hon känner.

Vilka fina vimplar du gjort.

Hm...och du vill förstås inte avslöja var man kan få tag på gjutformar till madonnor???
(Lovar att inte skvallra, hihi)

Trevlig kväll


Kram Inka

Hannis sa...

Vilken snygg vimpel!!
Ska bli kul att se dina gjutningsverk sen,
madonnor och Jesus kan man inte få för många av=))

Hoppas att din mormors lidande inte ska behöva vara så länge.
Stor kram Hannis

Anna-Lena sa...

Hej Lena!

Vad ledsen och beklämd jag blir när jag läser om din mormor. Livet är inte rättvist ibland. Jag hoppas att hon inte kommer att lida och sänder mina varmaste kramar till dig. Så sorgligt.

Jag tycker verkligen om att få ta del av din vardag och dina fina inlägg. Ta hand om dig, lilla mormor och alla andra nära och kära i din omgivning!

Varmaste kramar Anna-Lena♥

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig o skön helg novembermörkret! Många Kramar Therese

lenaratzer sa...

Hej.. Skulle du vilja lämna ut adressen till de som säljer gjutformar? Har letat ett tag efter en sådan =)

Mvh Lena
lenaratzer@hotmail.com

Anonym sa...

Oh jag letar också efter formar till madonnor... kan du tipsa mig om VAR det finns?
Kram