15 november 2009

Tack snälla för era kommentarer i förra inlägget, så tråkigt att de flesta av oss får en massa kommentarer egentligen, men som ni skrivit detta är mitt hem och vill vi ha saker högt och lågt är det vår ensak. Jag köper dessutom sällan dyra saker och detta är mitt intresse, röker inte, dricker knappt, går aldrig ut osv.
Idag var jag och mellandottern till några loppisar och jag har kikat lite efter ett par slitna modell lite mindre skridskor att hänga i hallen. Hallen är min tråkzon just nu, letar som en tok efter en passande spegelbyrå och fram tills dess jag då får jag stå ut med en tråkig hylla och spegel, dels får den inte vara för bred och dels är jag lite kräsen, vet vad jag vill ha men har inte hittat rätt än ;o)

Nåt så tråkigt hände i fredagskväll, jag skrev ju innan om mormor som fick en hjärtinfarkt och hjärtstillestånd förra veckan så de opererade en en pacemaker i måndags och i torsdags skickade de hem henne. I fredags kväll fick hon en stroke. Min moster var hos henne när det hände men än vet vi inte hur illa den tagit. Hon fick en stroke för ett år sedan och moster sa att detta var så mycket värre än då, lilla mormor..... För ca en månad sen så var jag hos henne under dagen när barnen var i skolan och vi hade några fina timmar tillsammans, ville inte åka och när jag satte mig i bilen och vinkade till henne på balkongen så kom tanken att detta är sista gången.....knuffade snabbt bort den tanken men nu undrar jag om det kanske var så för just nu är rädslan störst att hon ska bli liggandes, är ju undersköterska och har sett hur illa dessa stroker kan.....men just nu är det bara att vänta.......lilla fina mormor....
Ha en fin dag min vän!
Kramis/LenaS

20 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att du är ledsen och orolig över mormor, stackarn, när det verkade gå så bra. Men du får hoppas att det blir bra nu också. Och så fina skridskor du hittade, jättegulligt med den lilla pälskanten.
Ha det gott vännen
Stor kram
AnnaMaria

Marita sa...

Hej!
Har just suttit och läst din fina blogg, vad trivsam den är! Du skriver så mysigt, du visar så fina foton. Mmm din blogg blir helt klart en av mina absoluta favoritbloggar att följa!
kram, Marita

Bestemor Drillo sa...

Å nei så leit! Håper at din mormor kan bli bedre,men det punktet i livet nær våre nærmeste begynner på sin ferd mot slutten er vemodig. Ha en fin søndag ! Klem!

Hannis sa...

Vilket elände med mormor.
Kan bara hoppas att det inte ska ha tagit så hårt så hon repar sig någorlunda.
Förstår att det känns jobbigt!

Det där med om att folk tjatar och tycker om allt man släpar hem har jag slutat lyssna på!
Det är mitt hem, där gör jag som jag vill tack och lov=))
Så pyssla på du, för det är du väldigt bra på tycker jag!
Fint med skridskor som dekoration!

Kram Hannis
Kram Hannis

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Oj, stackars lilla mormor din! Förstår att du är orolig och att det blir för mkt henne,men jag håller tummarna och hoppas att hon blir bra snart!

Vilka fina skridskor du har fått tag på! Så fiina! Gillar pälskanten, så gulligt! Tids nog så kommer du att finna din hallmöbel. Det är så kul med loppisar och hitta fynd!

Som sagt ditt hem är ditt och ingen annans!
Många bamsegoakramisar Elin.

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan Goa Du!!
De va tråkigt o höra om lilla Mormor hoppas allt blir bra.. ja säger också så här ditt hem är ditt o de du gör där har ingen annan mee o göra där med basta!! önskar dig en härlig söndag.. kramar tänker på dig o Mormor Sussie

STENLYCKA sa...

Hej!
Nej, så tråkigt med en stroke också för din mormor.Hoppas att det ordnar sig. Tänker på dig!
Många kramar

Livet på Berget sa...

Åh stackars lilla mormor:(. Nu blev jag så ledsen för hennes skull, det är inte lätt att bli gammal. Hoppas hon klarar sig bra.
Fina skridskor!
Ta hand om er!
Kram
/Sara

hagagården sa...

Men så tråkigt med mormor,hoppas hoppas att hon snart blir bättre.
Många kramar från mig.
ninni

Inka sa...

Hej, gumman!

Usch vad tråkigt att höra om din mormor. Ja, livet är inte alls så roligt alla gånger. Hoppas att allt går åt ett ljusare håll.

Vad fint det är med skridskor upphängandes på väggen så här i vintertid. Jag ska ta fram mina också snart.

Bry dig inte om alla negativa kommentarer gumman. Tar bara en massa energi. Undrar hur det ser ute hemma hos dessa människor egentligen, hahahahaha. De är bara avundsjuka vet du.

trevlig kväll vännen


Kram Inka

Lilla hjärtat sa...

Så tråkigt med Mormor, hoppas på det bästa....
Fina skridskor, speciellt med pälskanten.
Kram A-K

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Neee, stackars Din mormor ! Får verkligen hoppas att hon mår bättre snarast ! Ledsamt när det blir allvarliga sjukdomar :-(

Du får försöka njuta av det som är positivt och bra och ta dagen som den kommer. Livet ger både tårar och glädje.

Underbart söta skridskor :-) Passar perfekt till julens shabby chic inredning ! Du har öga och tur med Dina loppisfynd !

Ha det så gott, hörs snart igen !


Kramis, Anneli W

Anki sa...

Men vännen, så otroligt tråkigt det som hänt mormor! Nu när alla trodde att det skulle bli bra, så händer det här...ja livet kan allt vända på en femöring!
Hoppas att det inte är så illa och att det går åt rätt håll! Jag har oxå haft "varningar" och känslor om olika saker och det kan vara nog så olustigt!

Tack söta för dina goa värmande ord! Å pyssla på du och skit i vad andra säger, det är oftast avund som ligger bakom!
Jag tycker det blev superfint med skridskorna!

Ha en bra vecka vännen!
Kram kram!

Stina sa...

Fy, vad sorgligt med mormor.
Ta hand om dig du söta. Kram Stina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

All min styrka till dej !
Kram/Lotta

Inka sa...

Hej gumman!

Ville titta in och önska dig en ny härlig vecka.

Kram kram

Inka

AkH sa...

Hej, skänker en liten tanke till dig och din mormor! Fina skridskor du hittade, för att se på något positivt i allt!
Ta hand om dig!
Anna-Karin
hemochting

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Så flott blogg du har:) Første gang jeg er på besøk:) Trist å lese om din mormor ... Varme tanker fra meg:)

Klem
Anette:)

Lauras gård sa...

Vad tråkigt med din mormor! Hoppas verkligen att det inte är så illa utan att hon bättrar sig! Jag förstår att det måste vara jätte jobbigt för hela familjen! Kram Stina

mimmuli sa...

Kramar dit! Jätte söta bilder du visar!