6 november 2009


Min farfar, som fyllde 92 år i somras har fått en lägenhet på ett serviceboende som är mindre än den han nu har så min pappa och faster har nu fått rensa ur en del och igår var jag med där och fick bla dessa så underbara glas, var inte riktigt 12 av varje men hoppas kunna hitta några udda på loppisarna sen så jag kommer att ha ett dussin av varje. Dessa glas har funnits sen innan min pappa och hans syskon föddes så de är säkert från början av 40-talet, min farmor dog för snart 30 år sedan och mina minnen av henne är vaga men på nåt sätt känns dessa som en del av henne som är viktig för mig så jag är så tacksam över att jag fick dem.
Ett vackert runt bord med inläggsskiva med stolar i nyrokoko finns också om någon i dessa trakter är intresserade av att köpa, kommer att lägga upp det på blocket under helgen men maila om ni vill ha bilder och mer info, till saken är att farfar har en sommarstuga som han hellre är i än i sin lägenhet så dessa möbler är i nyskick och ingen har säkert suttit på dem de senaste 25 åren, dock är det en liten repa på bordsskivan.
Jag hoppas ni alla får en bra helg, själva ska vi på scrapbookingträff hela dagen i morgon, jag och mina tjejer och söndan får därför bli en slappdag ;o)
Kramis/LenaS

8 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Vilka vackra glas, det är viktigt med minnen!
Blev så inspirerad av ditt strutinlägg så jag har gjort massor och några av dem lottar jag ut tillsammans med lite annat pyssel och ting inne hos mig just nu. Välkommen in till mig för att tävla, man kan vinna annat än strutar för det antar jag att du har:).
Trevlig helg!
Kram
/Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lena. Så fina glas, och ännu roligare är att dom är efter farmor och farfar. Du kommer och ha mycket glädje av dom fina glasen, och så många. Hoppas du kan komplettera, med lite tur har du snart 12 av varje.
Önskar dig en riktigt bra helg
Goa kramen
AnnaMaria

Stina sa...

Härligt med så fina glas, som du också vet var de kommer ifrån.:-) Kram

Anki sa...

Tack för tipset, ska kolla nästa gång jag är där!
Vilka fina glas, hoppas du hittar udda att komplettera med! Jag har oxå glas efter min mormor & morfar men tyvärr finns inte heller alla...såna tunna glas som jag envisats med att använda, å tyvärr är det ju så att speciellt hållbara är dom ju inte, hmm...

Ha en härlig helg, scrapbooking låter kul!
Kram kram!

Anna-Lena sa...

Hej Lena!

Vilka vackra glas! De betyder extra mycket när man vet var de kommer i från. Roligt att du vill delta i min utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del! Lycka till!

Önskar dig en mysig söndag!

Kramar Anna-Lena♥

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Vilka fina glas, hoppas Du hittar fler när Du vandrar runt på loppisar. Brukar ju finnas udda :-)

Var köpte Du fina julgranskulor i fattigmanssilver ? Vill också ha... *blink*

Tack också för att Du visade hur Du gör strutar, måste prova sen ! Härligt att det var lite action med cykeln också !

Ha en fin söndag, vännen ! Kram Anneli W

Lilla huset på prärien sa...

Vilka jättefina glas du har fått! Det är något alldeles speciellt när man får det från någon man känner. Det blir en speciell känsla att använda dem då! :)

Kram Jenny

Ewa sa...

Hej,
otroligt fina glas! O visst är det känsla när man vet dess historia med,
de blir fina att duka med till julen(om du kan hålla dej såå länge??)
Ha en fin helg
Ewa