1 november 2009

Gör egna strutar


Här har jag delat på ett bakplåtspapper för att få mindre strutar jag ska ha i granen har jag tänkt, men man kan köra hela papper på samma sätt och få högre strutar. Det går att få olika vidd på strutarna beroende på hur hårt man snurrar, testa några gånger och kom fram till hur du vill ha dina.


När man nästan snurrat klart så drar man lite lim efter kanterna och fortsätter sen snurra tills den är klar.



Idag när jag skulle fota detta så insåg jag att jag hade slut på silkespapper och tog istället vanligt mjukt hushållspapper vilket gick lika bra, ser till att forma pappret lite "strutigt" innan jag pressar ner pappret i struten.


Man kan pressa ner pappret ganska hårt.


När struten är klar knyter jag ihop den med lite natursnöre, finns massor av härliga snören att köpa eller finna i lådorna hemma ;o)

Och här hänger två färdiga strutar så nu hoppas jag att nån ser hur lätt det är och gör en massa härliga strutar ;o)
Har haft en fin helg, jag och de två tjejer som är hemma i helgen (I och O är hos sin pappa) var hos mina föräldrar och åt middag igår och åh vad sådana stunder ger glädje, att vi alla är avkopplade och har kul tillsammans, jag blir så, så lycklig att tillhöra min familj :o)
Ha en fin söndag min vän!
Kramis/LenaS

15 kommentarer:

Stina sa...

Så söta strutar du gjort.:-) Kram

Anna-Lena sa...

Tack för din fina strutinspiration! VAd fina dina strutar blev! Här ska det masstilvverkas strutar nu!

Kramar Anna-Lena♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska jag också göra, såna strutar som du gjort. Jättefint och ha i granen.
Goa kramen
AnnaMaria

hjem hos linda sa...

Kjempe fine var de!
De skal jeg og lage meg!
Tusen takk for tipset.
Klæm Linda

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka söta strutar du gjort! Verkar ju inte vara så svårt att göra dem:) Säger jag som är jättedålig på att pyssla, hihi!

Ha en trevlig söndagkväll!

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina strutar du har gjort.Ska jag oxå göra och ha i granen.Vad fint.ha en mysig söndag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Livet på Berget sa...

Åh TACK för att du visade hur du gör. Det där måste jag prova redan ikäll, blev riktigt sugen, så kul!
Ja visst är det glädje att ha en familj!
Må gott!
Kram
/Sara

Lilla huset på prärien sa...

Tackar så mycket! Det där verkade ju inte allt för svårt och konstigt. Borde nog ta och prova någon dag jag också. Kan ju fylla dem med godis så att julgransplundringen blir lite roligare här hos oss...

:)

Kram Jenny

Anonym sa...

Hejsan svejsan!
Vilka fina strutar du har gjort!
Det får man ju prova att göra.
Det låter ju som om du har haft en mysig helg!
Kram Bodil.

Hannis sa...

Tack för den braiga beskrivningen!
Perfekt myspyssel.

Härligt med en sån mysig helg.

Kram Hannis

Livet på Berget sa...

Hej
Provade struttillverkning igår kväll! Gick jätte bra! Tack igen för tipset, ska göra flera till granen, tjoho!

Kram
/Sara

annika sa...

Vilken bra instruktion du gjort! Självklart måste vi prova det. Ser ju enkelt ut. Vänner och familj betyder mycket.
Kram annika

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Men så söta strutar du gör. De är verkligen jättesöta!
Ha en bra dag kram på dig!

Anonym sa...

Hej Lena!
Vilka fina strutar, maila just till V om att
ja kollat din blogg och att de fanns mkt inspiration att hämta där :)

mer såna tips tack! ;)

Kram från Åsa (M's lilla kusin)

Anonym sa...

Hej!

Fina strutar du gjort och tack för tipset! Beskrivningen är tydligt utförd. Provade lite idag på em och blev nöjd med resultatet.

Ha det gott!

Kram Renate