13 november 2009

Surtant.....

Ni som älskar att hitta en massa kul ting här och var på loppisar, antikhandlare osv får ni ofta höra kommentarer som "åh hur ska du få plats med alla saker"? Eller "hur har du råd?" Jag får höra dem då och då inte av de mina nära men av andra. Jag kommenterar aldrig negativt vad nån köper hem eller nån annans hem, kan tycka att en sterilt avskalat hem är snyggt, likaväl som ett orientaliskt osv men det är inte så jag vill leva och bo. I mitt bo har jag saker jag hittat/köpt, mitt bo är min trygghet och jag väljer själv om jag vill ha massor eller inga saker/möbler. Därför väljer jag att inte lägga mig i hur andras stilar hemma är för det är ju deras bo liksom, jaja vi är väl alla olika....
Nu har i alla fall ljusslingan på balkongen åkt upp, någon skrev i sin blogg, att julen är bäst innan jul, vi här hemma vill få njuta av myset som är fram till jul för i och med julhelgen så känns det som om det är över liksom..... var till Plantagen idag och åh vad mycket fint de har och jag som annars tycker dem är dyra tycker att mycket av deras julsaker hade bra prislappar ;o) Påbörjade ett projekt igår med att måla om mina röd/gröna adventsljusstakar men näe vilket tråkgöra så de fick följa med till sopstationen idag och nu unnar jag mig en sån kyrkokandelaber a´la jul istället.....
Jag hoppas ni alla får en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

12 kommentarer:

OlgaA sa...

Ha ha.... Jag fick frågan från min man "När ska DU öppna ett loppis?" :)))) Men saken är ju att man har olika grejer vid olika tillfälle! Jag tex byter ofta och då visa saker åker in i skåpet och andra kommer fram.
Men jag har ju så bra ursäkt - invandrare, som bara MÅSTE köpa hem några (hi hi några ja) saker :)
Trevlig helg!!!

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, ohhh känner så igen såna duuuuuuuuumma kommentarer...ska du öppna loppisaffär, blääääää skulle aldrig säga så till nån, det är taskigt, vi ska nog säga det nästa gång...gu vad taskigt sagt, tror att folk skull tappa hakan då! varmkram vännen, du har helt fantastisk hem och din smak att hitta guldkorn är utsökt!//lotten

Huset vid ån sa...

kikar in o önskar dig en trevlig o skön helg! Jag fattar inte att folk orkar bry sig såå mycket om andra.....Kramis Therese

Anki sa...

Åhh unna på du gumman, det är du värd!
Visst är det våra hem och vi som ska bo där, var och en skapar sitt eget! Jag tycker du har jättefint och mysigt! Visst har jag oxå hört, hur ska du få plats, du bara köper å köper mm...men det är ju liksom mina problem! Å det mesta inhandlas ju på loppis till en rimlig peng!
Jag tycker oxå om att börja pynta lite tidigt, det är ju nu vi ska njuta...i januari kvittar det ju!

Ha nu en mysig helg vännen!
Kram kram!

Inka sa...

Hej, Lena!

JA, så är det verkligen. Alla dessa frågor...Hur får du plats med alla saker? Och varje gång jag köper någon möbel...Du ska väl inte måla den vit? Eh, jooo, mitt företag heter så: Så vitt jag kan se och inte så brunt jag kan se..?, hahahaha.
Och vaddå råd, när man handlar loppissaker för kanske en tusenlapp i månaden och inte en massa annat så är det ju väldigt billigt. En del spenderar kanske en tusenlapp på en kväll på krogen, och vad har man i behållning från den kvällen? Baksmälla!

Nej, jag bryr mig inte heller om hur andra har det hemma, bara jag får ha det som jag vill.

Trevlig helg gumman


Kram Inka

Bestemor Drillo sa...

I ditt hjem gjør DU hva DU vil, om du vil fylle hele huset med ting du liker, ikke hva andre liker ! Helt enig med deg i ditt innlegg!
Ha en strålende helg;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det gjorde du rätt i som köpte dig en ljusstake, jag slog till på två. Tror vi har samma nu, dom är jättefina. Sa till maken igår kväll, ser du något nytt? Och han kollade bra länge, men såg dom inte!! Han kan tycka att jag släpar hem för mycket..fniss. Bry dig inte om sura kommentarer, det är du som ska trivas i hemmet.
Ha en toppenhelg
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Livet på Berget sa...

Åh jag förstår dig precis. Tycker ju att ett hem speglar ens person ganska mycket och det ju just det som är så roligt med att se vad andra gör och hur det har det. Alltid tycker man ju inte om det men om personen är nöjd så är det ju helt fantastiskt. Har hört det där med mycket saker tuuusen gånger jag med. Endel tycker tydligen att loppissaker och containerfynd inte riktigt har någon klass. Själv tycker jag ju att dessa saker har just klass och känsla, de har en historia och det är underbart. Man ska inte bry sig i vad andra tycker. Du har ju ett fantastiskt hem!
Kram
/Sara

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej du gulliga,
man kan aldrig få för mycket av det goda :P Dem som lägger kommentarer fattar nada, så det är ingen idé att lägga någon energi alls! Som du säger, alla har sina stilar och det är fritt hur man vill ha i sitt hem å det är inte andras huvudvärk vad sakerna ska vara och därför bör istället vara tyst! Jag anser att mitt hem återspeglar mitt jag, som vill ha harmoni och värme, därmed kan ingen säga vad som är rätt eller fel eftersom personen inte är jag! Så fortsätt du Lena, ditt hem är du och därför unik och vacker som du har skapat fram från ditt inre.

Ha en fortsatt trevlig helg i ditt vackra bo med familj! Kramar Elin.

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ville bara kika in och tacka för alla värmande kommenterar du lämnat hos mig, de värmer verkligen ska du veta.

Har inte haft så mycket tid att kika runt hos er alla och ännu mindre tid att kommentera, men idag ska jag ta mig tiden att kika igenom din fina blogg. Hit kommer jag tillbaks.

Och ja du....kommentarer är snarare det vanligaste och inte ett undantag. " ska du måla den vit också eller....." Ahhhhh klart jag ska:o)

Kram och trevlig helg
Mia

Jenny sa...

Hej Vännen!
Känner oxå igen såna där kommentarer..var o en får väl köpa vad de vill eller hur mycket de vill utan att andra ska "tycka till" om det..

Ha en härlig söndag:)

Kram Jenny

Anneli Wahlstedt sa...

Hej på Dig !

Jodå, kommentarer liknande det Du har hört har även jag fått... men jag försöker också tänka att alla är olika och alla vill inte ha samma stil hemma :-) Jag gillar Din fina stil och det är såå charmigt när ett hem har en enhetlig miljö där man verkligen kan känna att det finns en tanke bakom allt !

Nu har jag själv ställt fram min samling av kaffekoppar och andra porslinssaker med rosenmönster på :-) Underbara allihopa ! *fniss*

Ha en fortsatt skön helg och njut av allt mysigt ! Kramisar, Anneli W