20 november 2009

Livet traskar på här, mycket skratt och mycket tårar, syrran har varit här, mamma har varit här (de bor ju ca 10 resp 60 mil härifrån annars) vi har shoppat och sysselsatt oss mellan varven men hela tiden finns ju tankarna på mormor där i bakrunden, hon ligger i sk djupsömn och kommer inte vakna mer. Igår plockade de ur droppet och nu är det bara fråga om en kort tid tills hon äntligen får ro. Men så mycket tårar och ledsamhet jag har, mormor och jag har alltid stått varann nära och de sista 12 åren har hon bott närmare mig än mamma och ja mormor har alltid funnits där för mig och barnen. Ska åka ner till sjukhuset på fm och vara med henne.
Under våra dagar tillsammans här så har vi shoppat en del, bla har jag köpt på mig lite fler fattigmanssilverkulor, tycker de är så vackra.
Ha en fin helg min vän!

Kramis/LenaS

P.S. har haft en stund med mormor på fm och på väg från henne så stannade jag till på stan och Jeanne d'Arc Living no 6 hade kommit ut nu!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Goa gumman nu har du det inte lätt. Skönt att du haft både mamma och syster hos dig. Gillar dina glittriga julkulor jättemycket.
Skickar en stor hjärtekram till dig
AnnaMaria

Kris sa...

Det är hemskt då man måste avstå fr ngn som man älskar. Man känner en djup saknad. Men du har fina minnen av din mormor, som stått dig så nära och antagligen varit en stor del av ditt liv. Fastän det känns tungt så går livet vidare.
Ge tid för din sorg, hoppas att du också har möjlighet att dela den med din syster och mamma och din familj.
En stor kram till dig!
Kristina

Livet på Berget sa...

Livets gång är ibland smärtsam. Hoppas hon får vila snart lilla mormor. Ta hand om varandra!
Fina kulor också!
Kram
/Sara

Bestemor Drillo sa...

Hei ! Er innom for å ønske God Helg!
Det ligger en Award til deg på bloggen min;)

hemma hos lilla mej sa...

Livet är inte alltid lätt.Hoppas att lilla mormor får via snart.Många Tankar& Styrke kramar Rita.

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Oj, du har det inte lätt just nu! Tur att du har haft mamsen och syster din, bästa stöd och genomgår det tillsammans! Tänker på dig och ska tända ett ljus för din mormor.

Jättefina fattigmanssilverkulor, dem är så vackra! Ta hand om dig gumsi, jag sänder många änglarkramar till dig och din familj och till din mormor! Kramar Elin

Anki sa...

Men vännen vilken jobbig tid för er! Skönt iaf att mamma och syster är hos dig, å hoppas mormor får ro snart!
Fina kulaor har du köpt, jag ska oxå se om jag kan få tag på några...å tidningen har den kommit redan?!

Tänker på er!
Kramis Anki

Jenny sa...

Hej Lena,
Hoppas din mormor snart får ro och får återförenas med sina nära o kära som är i himlen. Vad skönt att du har din mamma o syster nära nu i den här svåra stunden.

Skickar dig en stor styrkekram,

Sköt om dig vännen!

Kram Jenny

i Emmas vita hem sa...

Hej hej! Så tråkigt att höra om din mormor, förstår att det är en tung tid, tycker att det var så vackert skrivet att hon snart kommer till himlen till de som väntar henne där. Skönt för dig att mamma och syster var och hälsade på dig!
Så fina julkulor du har inhandlat! Ha det bra och ta hand om dig! Många kramar Emma

Titti sa...

Hej
Ja bor man i hyresrätt får man göra det bästa utav situationen. Hoppas din mormor kommer till ro snart..Kram

Hannis sa...

Jobbigt, jobbigt!
Skönt att ni kan vara tillsammans i sorgen ändå.

Var rädd om dig nu!

Kram Hannis