12 november 2009


Idag har fina vännen Mia varit här och ätit frukost och bara suttit och pratat bort några timmar, tack vännen för en fin förmiddag!

Hade inte ni brevvänner när ni var yngre? Jag hade flera och ofta undrar jag vad de gör nu för tiden? Jag har en brevvän kvar, eller en brevvän som blev en fin vän som finns kvar, vi har känt varann i 15 år nu men nu för tiden skickar vi mail till varann istället ;o) Och mail i all ära men ibland saknar jag att få ett trevligt handskrivet brev med posten istället för bara räkningar och reklam, håller ni med? Nån som vet hur man får fatt i penna och pappers-brevvänner nu för tiden? ;o) Skulle vara så himla mysigt att få skriva och få brev....
Jag tycker så mycket om alla dessa fina handskrivna kuvärt jag har här hemma, de äldsta från 1909 som jag fick fatt i en hel skokartong med i somras på en loppis. Ljushållaren köpte jag på Vadstena antik i somras men hade turen att hitta 15 till för en tia förra helgen ;o), de ska jag ha i julgranen sen.

Ha en fin dag min vän!
Kramis/LenaS

12 kommentarer:

Hannis sa...

Skrev en lång kommentar som försvann!!
Börjar om=))
Det jag ville säga var att det är tråkigt att handskrivet har nästan försvunnit helt!
Nu är det bara sms och mail som gäller=))

Väldigt fin bild!

Kram Hannis

Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att blogga är nästan som att ha brevvänner, minus själva brevet. Men man skickar små hälsningar och byter idéer ned varann. Jag hade också brevvänner förr, det liksom bara försvann.
Goa kramen
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Hej!
Jag tycker också det är synd att brevskrivandet försvinner. Jag hade också brevvänner när jag var yngre både här i Sverige och i utlandet.
Ha en bra kväll!
Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Lena!! Ja håller verkligen med om brevskrivandet att de knappt finns kvar.. det är såå mysigt o gå till brevlådan o få ett brev eller ett fint kort..massa kramar till dig sussie

OlgaA sa...

Jag saknar sååååå mycket dem vanliga brev! Det är absolut annan känsla att öppna brevet, håla i handen, se skriften ändras med raderna...
ska kolla din tävling:)

Livet på Berget sa...

Hej
Visst har jag haft brevvänner:). Min föredetta svägerska skriver fortfarander brev till mig, vackra brev, i vackra kuvert. Det är jätte roligt att få! Själv är jag dålig på det, bloggen blir mitt skrivande. Så vacker bilden var med breven och ljuset!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja något jag med saknar..men mina fd brevvnnar är nu mailvänner o då o då..kan man allt skicka iväg ett handskrivet brev till varann!!!
När man berättar för barnen, så tror de ju man levde på stenåldern ju;)))

Kramis♥

Anki sa...

Tack min vän för goa ord!
Visst är det tråkigt att brevskrivandet försvunnit till förmån för mail mm...det är ju speciellt att få ett handskrivet brev!
Vet du såna hållare hade jag i granen förra året, hittade en stor påse på loppisen för en tia...det var julafton bara det, hihi! Tyvärr vågade jag inte tända ljusen bland katter & hundar, men fint var det iaf!
Läste att mormor känner sig bättre och det måste vara en lättnad...krama om henne ordentligt!

Sköt om dig & kramis!

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilka söta gamla kuvert!

Minns inte senast jag fick ett handskrivet brev..hade brevvänner utomlands när jag var mindre, bla i Usa och Korea:)

Ha en trevlig helg!

Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Härlig bild...
Visst är det så, ett handskrivet brev ger så mycke mera känsla!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Elzie sa...

Jag har faktiskt fortfarande brevvänner. Har haft sen jag var 11 år, så det är några år sen jag startade. Hur man får tag i brevvänner nu för tiden har jag ingen aning om. Folk har inte tid att skriva längre, tyvärr.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Vitaboet sa...

Åh vilken mysig blogg du har. Hit kommer jag gärna igen. Den söta lilla ljusbehållaren var underbar, de är ju så söta:).

Ha en jätte bra kväll. Kram Camilla