4 november 2009

Jullängtan eller kanske en dröm?

Vaknade vid 06 i morse med en sån superjulkänsla, fick lust att tassa upp och tända granen och adventsljusstakarna i köket innan jag insåg att näe jag får minsann vänta några veckor till innan det är dags för det ;o) Tidigare i veckan köpte jag de första julgranskulorna i fattigmans silver, har just nu en himla massa kulor i rött och guld men de känns inte helt okej längre utan det får bli en silvrigare/vitare gran i år. Ska åka ut till vårt stora köpcentra idag och spana in julsakerna, om jag kan hitta fler fina kulor. Suktar också efter dessa underbara kyrkoljusstakarna som cirklerar omkring i några butiker och i bloggar just nu,bla kan man vinna en hos Maud på Gårdsromantik just nu (se länk till tävlingen till höger).
Som jag skrev för drygt tre veckor sen här i bloggen så snodde de Oscars cykel och i torsdags postade jag papprena till Solid (försäkringsbolaget) och igår fick vi rekvisitionen på en ny cykel, det ska de ha beröm för ;o)
Ha en fin dag min vän!
Kramis/LenaS

17 kommentarer:

johanna sa...

Hej
Å vad mysigt med julen ...ja nu längtar man!
Kram (jag lämnar en kommentar på din utlottning , den vill jag ju inte missa!Länkar så klart)

Huset vid ån sa...

Visst längtar man....Känner igen mig! Vad skönt att det ordna sig med cykeln! Hoppas att du hittar nåt fint idag! Kramis Therese

Livet på Berget sa...

Oj det var snabbt fixat av försäkringsbolaget!
Ja man längtar verkligen till Jul och till Julledigheten.
Må gott!
Kram
/Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra att sonen får ny cykel så fort, nu är han säkert nöjd. Det är inte så många helger förrän vi får tända, och så är det kul och se vad butikerna har för julsaker iår. Hörde att det var mycket Bambi..
Goa kramen
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Ja det var himla snabbt fixat av försäkringsbolaget!!!!!Här snöar det i dag .Ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~.

hagagården sa...

Tack för titten,ja nu längtar man till första advent,ska bli så mysigt.
kram o ha det så gott
ninni

Anonym sa...

Hej! Vill naturligtvis vara med om utlottningen av de fina bilderna.
Är blogglös men hoppas på turen med en lott.
Kram och må så gott.
Ingela
imoolsson@hotmail.com

Vitaboet sa...

åhh jag vet precis vad du menar, jag hade exakt detsamma, eller snarare har exakt samma känsla, har haft den hele veckan, men snart blir det verklighet, vi får hålla ut lite till.

Mysig blogg och vackra bilder.
Kram Camilla

Katarina sa...

Visst börjar man verkligen längta efter julen nu. Jag fick julkänslor idag också när jag tittade ut genom fönstret och såg att det snöade stora flingor. Synd bara att de försvann så fort de landade...
Du har en award att hämta på min blogg.

Kram Katarina

lottens vita och gröna sa...

fniss, längtar med...vill sätta igång alla slingor och sånt, gör nog det till helgen, det är ju sååååååå mörkt!!
varmkram lotten

Floristmästarna sa...

Hej! Jaa vi längtar såå... snart får vi lov att börja!
Vill gärna vara med i din utlottning, länkar med;)
Ha det gott och tänd många ljus!
Fin blogg! /eva

Lilla hjärtat sa...

Hej!
Javisst längtar man till jul.Stämmningen och myset det är så härligt.
Jag blir värre för varje år känns det som...

Kram A-K

annika sa...

Så mycket har jag inte tänkt på jul som du. Det kanske kommer.Kan längta efter att vara ledig och hinna sy lite mer.
Bra jobbat av försäkringsbolaget.
annika

Anki sa...

Åh det var snabbt jobbat av försäkringsbolaget!
Jäkla skit att bli av med grejerna sådär!
Du, jag hade en sån julkänsla härom dan, visst är det härligt...å idag snöade det så fint!
Jag hade sån lust att slänga upp en sån stor vit pappstjärna i fönstret, men jag hejdade mig...fast en del har dom ju året runt så det kanske funkar!
Jag vill oxå ha fattigmanskulor, men dom är ju så jäkla dyra! Dom jag sett har legat på 70-80 kr st...då blir det inte många, hihi...Var har du köpt dina?

Ha det gött!
Kram kram!

Hannis sa...

Nu går det undan!
Snart är det första advent, då får man tända alla ljus och mysa.
Känns otroligt att det går så fort.

Trevlig helg/
Kram Hannis

Jenny sa...

Hej Lena!
Missade att du fått utmaningen nyss, då behöver du ju såklart inte göra den igen;)

Är oxå sugen på att börja julpynta snaart!

Ha en bra eftermiddag!

kramis Jenny

Anna-Lena sa...

Hej Lena!

Vilka vackra kulor. Jag vill också ha men har precis som Anki bara hittat rätt dyra sådana. Det blir nog mina änglar som får hamna i granen igen! VAd skönt att det ordnade sig så snabbt med sonens cykel. Det är alltid så trist när man råkar ut för sådana där saker.

JAg håller sakta men säkert på med lite strutar. 1000 tack för din fina inspiration!

Önskar dig en härlig helg!

Kramar Anna-Lena♥