22 november 2009


Lilla fina mormor somnade in i natt, en lättnad men samtidigt kom en fruktansvärd ledsamhet. Logiskt vet man ju att detta var det bästa som kunde hända, att hon själv velat detta, hon var väl som alla är rädda att bli liggandes utan att ha ett värdigt liv, men samtidigt kändes det som att det var för tidigt, hon hade kunnat få leva ett tag till.......


Igår var vi iväg på ett par loppisar och jag hittade faktiskt lite saker bla denna kannan, kanske kockums, eller har de alltid den gulaktiga nyansen? Hittade också en stor härlig spegel, ser ut som en rakspegel fast den är stor, ska visa bild på den när jag satt upp den. Det är hopplöst att fota just nu och vår skärm visar inte bilderna rätt heller, har i alla fall satt batterierna till den externa blixten på laddning för att se om jag kan få lite bättre bilder......
Ska lotta min lilla tävling också men prioriterar den inte just nu men under veckan som kommer så ska ni få veta vem som vunnit.
Ha en fin kväll min vän!
Kramis/LenaS

20 kommentarer:

Hannis sa...

Vad skönt för din mormor även om sorgen och tomheten blir stor.

Skickar dig en styrkekram//Hannis

lottens vita och gröna sa...

hej! ledsamt att höra att lilla mormor fått vingar, det är någon som fattas en, det gör ont!
styrkekram till dig, lotten

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var lessamt Lena, kommer säkert och kännas tomt efter mormor. Tänker på dig vännen och skickar en hjärtekram.
AnnaMaria

annika sa...

Sorgen är tung men de fina minnena är de som stannar sen. Man bär med sig saknaden hela tiden men lär sig att leva med den.
Kram annika

hemma hos lilla mej sa...

Vad ledsamt att lilla mormor fått vingar.Ja det gör ont Många Tankaar & Styrkekramar Rita.

Lilla huset på prärien sa...

Usch vad tråkigt att din mormor har gått bort. Jag känner verkligen för dig, det är inte roligt när någon helt plötsligt fattas. Jag sänder styrkekramar till dig!

J

Syrran sa...

Vad skönt att du åkte ner och var hos henne i fredags. Kände att jag skulle kunnat ha stått i flera timmar och bara tittat på henne i onsdags. Skönt att hon har fått ro nu, men så fruktansvärt ledsamt =/
Sköt om dig! Stora kramar

Anneli Wahlstedt sa...

Hej vännen !

Vad ledsamt, förstår att det måste kännas tomt och konstigt. Hon har det säkert bättre nu ändå ! Skönt att Du har nåt att göra så att Du kan tänka på annat emellan ! Hoppas vi kan ses snart igen !

Stor kram till Dig och familjen ! // Anneli W

Livet på Berget sa...

Beklagar sorgen:(. Lilla mormor har det bättre nu ialla fall, men sorg och tomhet blir det.
Kram
/Sara

Anki sa...

Åh så ledsamt, men ändå skönt för mormor! Det är ju alltid dom som blir lämnade kvar det känns värst för!
Tänker på dig & känner med dig min vän!

Varmaste kramen!
Anki

Unknown sa...

Jag ger dig en stor varm kram, det är aldigt lätt när någon man älskar dör, tänker på dig. Kram Petra

johanna sa...

Hej gumman! Skickar en stor kram till dig! Det är så svårt att gå ignom när någon nära försvinner... tänker på dig
Kraam

Jenny sa...

Hej Lena,
Beklagar sorgen efter din kära mormor. Nu har hon fått ro..

Skickar dig en stoor kram Vännen,

Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Det är ju så ledsamt när någon lämnar oss, det blir så tomt och kommer alltid att fattas någon...
Många kramar till dig från mig...

LillaFlisan sa...

Jag är så ledsen för er skull!

Största kramen

Flisan

Lauras gård sa...

Jag har tänkt så mycket på dig! Skönt för din mormor och anhöriga för den delen att det inte drog ut för mycket på tiden. Men vilken saknad för er! Man får tänka på att hon inte lider och man får försöka tänka på alla fina minnen. Hon finns där ändå, hon håller nog ett vakande öga på dig och barnen! Jag har gått igenom samma sak med min mormor och min pappa. Tänker på er! Kram Stina

Titti sa...

Hej
Jag skickar en stor kram till dig.Jag beklagar verkligen men skönt för din mormor att få ha somnat in.Kram

LjuvligtLantligt sa...

Hej.
Jag beklagar innerligt er sorg..

Kram Git

KarenB sa...

Sorry to hear about the passing of your grandmother. It is always hard for family members left behind. But what a blessing to have a peaceful passing. xx

Mella sa...

Beklagar sorgen :(
*kram*