14 juni 2009

En del av balkongen


Var en sväng ut till Ikea i fredagskväll och handlade lite till balkongen, fick inspiration av vännen Sussi och hennes köp av sänghimmel till balkongen dock föll mitt val efter en massa funderande och ett byte innan vi kom från Ikea på "fabler" som finns på barnavdelningen och jag vart supernöjd över mitt val ;o). Pappa byggde bänken åt mig efter mina ritningar för några år sedan och just under lång tid under året (vi brukar använda balkongen från slutet av mars till slutet av oktober, beroende på väder, den är inglasad men inte uppvärmd) så är detta en favoritplats för flera av oss här hemma.Dessutom finns det plats för förvaring under locket. Jag sitter gärna där på kvällen med temuggen och en bok, en inredningstidning eller ett broderi och försöker varva ner lite.
Var en snabbis på loppis igår men inga superfynd, men visar några små fynd senare i veckan här i bloggen, tyvärr är det inte bara datorn som bråkar utan bilen också så just nu undrar jag om jag snart ska beläggas med husarrest utan tillgång till dator ;o) men men detta löser sig och då blir det mer loppis och kanske nån auktion också ;o)
Ha en fin söndag trots det ihållande regnet.....
Kramis/LenaS

11 kommentarer:

mamma sa...

Oj vad fint du har gjort.Önskar att jag hade lika många ideer som dig.Kramar Mamma

Lotta sa...

åå så fint du fått till det,ser jättemysigt ut.Skulle gärna krypa upp där med en bok!ha en fin söndag,och hoppas det löser sig med datorn och BILEN,för det är inget roligt när något av dom krånglar.Kramisar Lotta

Kristin sa...

Hej du! Tack för din gulliga kommentar hos mig. Så fint det blev på din balkong. Den där sänghimlen är verkligen fin, tycker jag, och det är ju så att man kan använda saker till annat än det de kanske var ämnade till från början... den passade väldigt fint in på balkongen tycker jag! Ha nu en bra söndag och hoppas ni slipper regnet (här idag har det varit vissa solglimtar så det finns hopp!)

Anneli Wahlstedt sa...

Härlig myshörna på balkongen ! Där kan man ju verkligen njuta och koppla av ! Tjusigt !

Tack för Din fina kommentar och ha en skön söndag Du med :-)

Kram, Anneli W

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har nog fint väder på ingång, för här i Väst-Värmland lyser solen! Helt fantastiskt, eller inte, nu måste man ut och rensa rabatter. Det är då det ser så härligt ut med balkong, och så fint det blev med sänghimmeln, den är jättesöt. Ha en fin midsommarvecka.
Kramis AnnaMaria

Anonym sa...

Hejsan!

Vad jättemysigt de såg ut på balkongen.
Sänghimlen var verkligen pricken över i:et.
Ska själv ut i trädgården och rensa ogräs i dag, jätte kul!!!! NOT!
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Mjuka sa...

Ser riktigt mysigt ut på din balkong!!
Jag har också en himmel ute, men hänger över mitt lilla trädgårdsland
kramar Malin

Lilla hjärtat sa...

Det ser superfint ut på balkongen!!
Man vill gärna sätta sig där och mysa...
Kram A-K

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut på din balkong. Verkligen fint med sänghimmeln där.
Kram

Vita små hjärtan sa...

Men vad mysigt du har på din balkong!
Kram Agnetha

Laura sa...

Hej! Trevlig blogg. Och så fint du gjort det på balkongen. Gillade starkt din sänghimmel :)