25 juni 2009

Sötaste lilla tvättbrädan....

Igår kom äldsta dottern hem från farmor och farfar och hade lite smått och gott med sig som hon hittade vid farfars loppis (vid Lunedet, mellan Karlskoga och Storfors) bla denna lilla söta tvättbrädan, den är knappt 20 cm hög och jag bara älskar den!






Nu har också mina krukgömmor fått monogram och jag tycker dessa bokstäverna är så fina, mönster till bokstäverna finns i Anna Örnbergs härliga bok "Inred och dekorera ljust & lantligt", vilken underbar bok! Tyckte det var lite kul för i början när jag skrev här på bloggen visade jag att jag målat Ikeas Leksvik skohylla och sytt ett förhänge av ett gammalt lakan och på sidan 106 i boken är det någon som gjort det samma, skojjigt att se att andra tänkt likadant ;o). Jag valde att brodera H-O-M-E på mina påsar, tyvärr kunde jag inte fota så att alla kom med på samma foto då fönstrena är på rad liksom så ni får tänka er hur det ser ut ;o) Funderar nu på att sy eller köpa vita påslakan och sy på spets och monogram.
Idag har vi mest åkt runt, eller på fm var vi i badhuset men sen så har jag åkt runt, det vart såklart fel på registreringspapprena när jag köpte den nya bilen så jag fick fixa det idag, jag har skjutsat O och V till sin pappa för de ska till Liseberg i morgon, vi var till Ikea och åt lunch, vi har åkte runt och letat efter en portabel DVD-spelare som Ronja kom på att hon behövde då kusinen hade en i helgen, så numera har vi en sådan. På lördag ska vi åka till Parken zoo i Eskilstuna och hoppas att denna DVD låter oss slippa "är vi inte framme snart" var femte minut ;o)
Har märkt att det inte bara är jag som inte orkar uppdatera så mycket just nu, sommaren är här så vi får njuta nu, tyvärr får jag ont av värmen och blir då också trött men men låter tiden ha sin gång och lyssna på kroppen när den vill vila....
Ha en fin kväll mina vänner!
Kramis/LenaS

16 kommentarer:

Hannis sa...

Men vad fina krukgömmorna blev!

Jag vill helst sitta i en solstol med en bok nu=))
Och bara lyxa till vardagen lite.

Hoppas att du kan njuta av sommaren trots värken.

Kram Hannis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs...så fina krukor!!Vacker broderat o lite annorlunda!! Kul med tripp till ikea..behöver dit nu känner jag:))

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Vita små hjärtan sa...

Så fin tvättbräda. Får nog ta och måla min, har en står nånstans!
Kram Agnetha

Lilla hjärtat sa...

Urgullig tvättbräda!!
Fina krukgömmor.Vad duktig du är...
Önskar dig en skön helg
Kram från A-K

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt liten tvättbräda, och så fint du broderat!! Det är inte så länge sen du visade dom, och redan broderat fyra. Jag får nog ta mig i kragen, jag älskar ju dessa monogram.
Var rädd om dig och kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Hejsan!

Vilken super söt liten tvätt bräda, jätte gullig.

Vilka absolut super söta krukgömmor som du broderat. Helt underbara.
Jag är imponerad.

Ha en fin fredag!

Kram Bodil.

Leamarlené sa...

Så söta krukgömmor du har sytt. Har du broderat allt själv?
Har aldrig sett så liten söt tvättbräda...den är så gullig.

Kram, Marlene

Lotta sa...

Hej Lena.Vilken söt liten tättbräda,såå roligt när barnen kommer hem med saker dom "hittat" till oss mammor.UPPSKATTAT eller hur...Krukgömmorna blev ju hur fina som helst,såå duktig du är.Jag har bara kommit till tanken att börja brodera monogram efter boken ännu!Tror jag skulle vilja ha det på fina örngott som man kommer "över" om man har tur!Många kramisar Lotta

Huset vid ån sa...

Åh, vad fint det är med tvättbrädor....Ha en riktigt skön helg! Soliga Kramar Therese

Jenny sa...

Hej Lena!
Tror inte att jag besökt din blogg förut, hittade hit via Lauras gård:)

Vilka söta krukgömmor!

Ha en skön helg,
Kram Jenny

Anonym sa...

Jag snubblade in på Din ljuvling till blogg!!

Agneta från Österlen

Lauras gård sa...

Vilka underbara krukgömmor du har gjort! Det är så vackert med broderade monogram! Jag skulle vilja ha en gammaldags rullgardin i naturfärg med brodyr och spets i vitt. Tyg köpte jag för länge sedan, det ligger kvar och väntar i påsen... Du är duktig som får saker och ting gjorda. Jag är glad om jag lyckas få barnen i säng före mig *fniss*. Nu har de precis somnat, men jag är för trött för att orka med att göra något... Det blir nog bingen för mig med. God natt och kram Stina

MiaMaria sa...

Vackert vackert!!!


Kikar in för att önska en härlig sommar!!!!

färg o form sa...

Jisses så mycket vackert du visar, nu kikar jag vídare, må gott Hannah

LillaFlisan sa...

En sån bedårande söt liten tvättbräda!

Butik Drängstugan sa...

Vilka vackra krukgömmor och söt tvättbräda.
Det är första gången jag är inne på din fina blogg och tittar.

Cina