20 juni 2009

En underbar midsommar fick vi igår, inget regn förrän vi satte oss i bilen och skulle åka hem från stugan, så skönt, men det regnade mer i morse, vaknade vid 06,30 och hörde regnet slå mot rutorna och bara kände näe jag somnar om igen och det gjorde jag och sov till 9, vet inte hur länge sen det var som jag sov så länge....vi har hunnit med några timmar på Tekniska kvarnen i Karlslund, ett ställe som funkar hyffsat bra när man har både tonåringar och en 8-åring. Solen tittade fram några timmar men nu regnar det snart igen, hoppas på uppehåll i morgon för då har vi tänkt att fara till Nora....åh bara måste berätta vad min lilla Moa gjorde när vi åkte till Tekniska kvarnen förut, hon tycker det är så himla kul och säger flera gånger i bilen, åh mamma vad glad jag är, du är bästaste mamman och jag skrattade åt henne och svarade jag älskar dig och tittar i backspegeln och då formar hon händerna till ett hjärta som jag skulle se i backspegeln, bara så där spontant......lilla älskade unge....

Gjorde ju några små fynd förra lördagen när Bra & Begagnat hade öppet sista dagen innan sommarupphållet och hade därför 50% på allt några dagar innan.
Dessa två änglavaktstavlorna fann jag för 25 kr tillsammans, tyckte om bägge och den ena sitter nu på balkongen och den andra i köket....


Och så denna lilla kryddburk, är svag för dessa blå/vita kryddburkarna och den kostade 17 kr, som hittat ;o)
Jag har fått en award av finaste Stina som har bloggen http://laurasgard.blogspot.com/ , tack snälla du och nu är det meningen att jag ska skicka den vidare och jag har så svårt att välja ut bara några så jag skickar den vidare till er som läser mig blogg, blir lika förvånad och superglad var gång jag fått en kommentar!
Ha en fin fortsatt helg mina vänner!
Kramis/LenaS

13 kommentarer:

Lauras gård sa...

Vad rar du är! Vad gulligt av din tjej att göra ett hjärta av händerna. Det spontana små kärleksförklringarna som kommer från barnen känns så himla äkta och är så härliga! Kram Stina

Anonym sa...

Men du vilka fina fynd du har gjort. Helt underbara motiv på tavlorna.
Ha, en fortsatt trevlig helg.
Kram

Millygarden sa...

Hejsan,

TACK FÖR HÄLSNINGEN! Hoppad du haft den skönt i sommarstugan! Vi är nu hemkomna från vår och det var verkligen härligt att få komma ifrån allt jobb här hemma för en stund!

Kram Marina

Inka sa...

Hej, gumman!

Åh, vilka söta tavlor du köpt.

Men gud vilken söt dotter...att forma händerna till ett hjärta. Våra barn är ju de sötaste och mest oförstörda som finns. Det är såna tillfällen som gör att man känner en sån stark kärlek. Det är så skönt med dessa "Moment".

Hoppas att du/ni hade en mysig midsommarafton.


Kram Inka

Anneli Wahlstedt sa...

Hej min vän !
Underbart ! Hoppas hela helgen blir lika fin och fylld av minnesvärda stunder !

Kram, Anneli W

Lotta sa...

Ojoj,vilka underbaratavlor du kommit över!!Vad gullig dotter du har,mysigt att göra ett hjärta till mamma!Så roligt att få göra lite fynd,ännu roligare när dom sänker priserna ännu mer.Ha en fin söndag.Kramisar Lotta

LillaFlisan sa...

Vilken liten sötnos till dotter!

Grattis till Award!

Kram

flisan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken gullig dotter du har. Och grattis till Awarden! Det är jättesvårt och välja ut och skicka vidare, förstår att du skickar till alla. Hoppas du fick lite bättre väder i slutet av helgen.
Kramis AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Fina fynd! Du tog väl en award med dig när du gick? Den är du värd flera gånger om!
Kram Agnetha

Huset vid ån sa...

Vad mycket fint du hittar jämnt.... Kan man få en bättre kärleksförklaring från sitt lilla "hjärta"...Kram Therese

Linneagården sa...

Härligt med en skön midsommar!
Jättefina tavlor, visst är det gamla fina motiv i nytt tryck? Charmigt.

ha det got /madelene

Anonym sa...

Hejsan Lena!

Vad skönt att vädret höll i sig och att ni hade en trevlig midsommar.
Vad gulligt gjort av din dotter, härliga minnen att lägga i sin minnes bank.
Tavlorna är ju jättefina. Jag har två stycken i den serien som min mor hade med sig för ett tag sen. De hängde över min säng som barn och mor hade tagit till vara på dem. Nu hänger de över Matildas säng.
Ha en fin start på veckan.
Kram Bodil.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken gullunge , man blir så rörd av sånt !!!
Vilka fynd , wow !
Kram/Lotta