8 juni 2009

Jag är en härmapa!

Helgen är nu slut, en helg med mycket inomhustid i och med lilla Ms alla prickar men jag tror det vänt nu, idag är det en mycket piggare tjej så vi hoppas det. Vi ska gå ut en liten stund nu på fm när det inte är några andra barn hemma/ute så hon får lite luft.


Har också varit en härmapa dels såg jag leamarlens fina krukgömmor i hennes blogg http://leamarlene.blogspot.com/ och i samma stund kom Icca och sa att jamen en sån har jag sytt och fram tar hon en ihopknölad påse hon sytt på slöjden, men jag kan inte sy dem snyggt sa hon i nästa andetag, jag som tyckte den var jättefin......dock i fel färg. Så efter en stunds klurande och avritande så fick jag fram en protyp som borde funka och så här vart dem, leamarlene säljer sådana i sin fina blogg om någon är intresserade av egna ;o) Tror jag ska brodera monogram på dem bara jag hittar min gamla fina märkbok och så behöver jag lite insiration att göra det också för det är fyra likadana som ska boderas ;o)



I Lindas blogg http://lindasvitalantliv.blogspot.com/ fick jag ideen att göra en egen liten vimpel efter att hon gjort en av gamla tidningar, jag har inga fina gamla tidningar men en massa notpapper så jag gjorde en av dem och så här blev den, tack Linda för insperationen!

Tack alla ni som skriver kommentarer här inne blir lika glad var gång jag surfar in här och ser att nån kommenterat, era små ord värmer massor!

Ha en fin dag!

Kramis/LenaS

13 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej!!
så fint du har gjort..
Ja det är väl det som är så roligt att man kan inspireras av varandra..
ha det så bra..
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Vad du fixar o står i...
Kram Agnetha

Titti sa...

Hej
Vilka jättefina vimplar....Ha det så bra.Mvh Titti

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort.Hoppas att tjejen blir bättre.Skönt att få gå ut en stund.Ha en skön måndag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Lotta sa...

Hej.Så fin vimpel du gjort.Och såå fin krukpåse,det blev jättefint! Ha en fin dag och hoppas dottern kryar på sig snart.Kramisar Lotta

Anonym sa...

Vad fint du har gjort det. Roligt att bli så inspirerad av andra:-)
Härligt att det börjar vända för dottern.
Ha, en fin dag.
Kram

vitating sa...

Hej!
Tack för kommentaren! Den lilla servisen är från Elsas hem, den låg i en söt picnickorg!

Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ditt krukskydd är jättefint, och med ett monogram Wow! Det kanske blir en härmapa i Värmland också hihi.. Håller på och klipper till vimplar i tyg, men det tar ju evigheter och få det klart för mig.
Ha en fin vecka och var rädd om dig. Kramis AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Åh, vad duktig du är o geja..jättefint blir det! Må så gott! Kram Therese

Lilla huset på prärien sa...

Så härligt det är när man får inspiration att göra sådana fina saker till hemmet! Jag är fullständigt uppslukad av min trädgård just nu och kan inte få nog av inspiration av alla vackra trädgårdstidningar etc just nu :)

Gillade din krukgömma jättemycket!

Loppis Lycka sa...

Fina vimplar! Man inspireras hela tiden av varandra här på bloggarna! Jättekul tycker jag.
Kram Josefine

Anonym sa...

Hejsan!

Tusen tack för din kommentar hos mig.

Visst är det härligt att inspireras och det är väl det bloggarna är till för!

Ha en bra dag!

Kram Bodil.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlken fin krukpåse du har gjort! Och det är ju det som är meningen, att man får och ger ideer till varandra!
Och vimpeln blev ju också jättefin!
kram
Marie