15 juni 2009



För ett tag sen var jag och Icca rastlösa och bägge kände att vi ville göra nåt så vi åkte ut till stugan och plockade blåbärsris och gjorde kransar. De vart jättfina och jag har två som sitter på insidan av dörrarna i TV-skåpet och Icca hängde sin i sitt "fönster".

Annars så är det regn, regn,regn och jag sitter och letar bil, jag verkligen hatar det men det går inte längre att behålla Volvon, den har satt min ekonomi i klistret åtskilliga gånger, den kostar massor av pengar och då handlar det inte om några små pengar utan det är femsiffrigt belopp med en 4 i början som jag lagt i reperationer/renoveringar under de sista fem av sex år som jag haft den...så nu är det dags att släppa den men såklart är jag blödig och tycker det är lite sorgligt ;o)

Vill också säga ett grattis till scrapvännen Johanna och hennes Oskar som fick två små prinsar i onsdags, Grattis!!!

Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch , de e så tråkigt med "gamla" bilar :-(
Vi har precis gjort oss av med en som började kosta föör mycket .
Mysigt med kransar , ett härligt pyssel !
Ha det gott och lycka till med bil letandet nu !
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, hoppas nu att du hittar en bra bil, det är är svårt! vi måste med byta, har ju tre ungar så vi letar stooor bil!
härligt när pyssellusten sätter in, superfina kransar!

varmkram lotten

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Gamla bilar är verkligen riktiga sparbössor... Man kan stoppa i hur mycket som helst..
Finfina kransar också!
Kram
Marie

Vita små hjärtan sa...

Fina kransar! Måste nog härmas och pröva. Hoppas de håller sig lite. Gjorde av min buxbombuske och de höll sig länge!
Ha en bra dag kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Fina kransar du har gjort.Ett tips spraya lite vatten med en spray flaska lite då och då så skräpar den inte lika mycket.Ha en skön dag kramiz ~~~~RITA~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt krans, det var fint och hänga dom på insidan skåpdörrarna. Hoppas du hittar en toppen-bil.
Kramis AnnaMaria

Lauras gård sa...

Vilken fin krans! Jag tror jag ska låna din idé och göra en eller ett par själv. De bör ju hålla sig fina ett tag. Ja, mamma var i väg på onsdagen också till bra begagnat. Hon sa också att det var fruktansvärt mycket folk. Tror bara att hon handlade till mig och till en bekant som ville ha en paradhandukshängare. Kram Stina