29 juni 2009

Jag vet man ska inte klaga och det ska jag inte, bara konstatera att det är varmt, hörde igår att det var varmast i Örebro i hela landet men nu på morgonen sa de att det varit varmare i Blekinge. Vi var i alla fall vid badet några timmar på em ;o). Idag blir vi hemma, tyvärr, när jag köpte bilen så var det fel på hastighetsmätaren detta visst vi om och säljaren hade bokat en tid för att få detta åtgärdat, idag av alla varmaste dagar, jaja jag hoppas att jag får tillbaka en bil med en fungerande hastighetsmätare, nu har den bara funkat på morronen......

Målat har jag gjort, dels denna Ikeapall som varit rödlaserad (urk) och är nu vit och fin och passar som blomhylla på balkongen, vilken skillnad vit färg kan göra, har också målat ett bord men det visar jag lite längre fram, vill få pysselhörnan klar först ;o)
Titta vilken fin knoppbräda som jag fick köpa av Anna med bloggen
http://mylovelythings.blogspot.com/ som hennes morfar gjort! Dock har jag inte kommit på än vart den ska sitta permanent men så länge hänger den i sovrummet.

Och så ett litet shoppingtips, var ju på Jysk förra vecka och då fick detta söta set följa med hem, visst var de värda 49 kr?
Ha en härlig dag i solen!
Kramis/LenaS

14 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det varmt.men jag tycker det är härligt.Tråkigt med din bil.Vill ju att grejerna funkar.Vad gulliga saker du shoppat.Ha en mysig måndag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

My Lovely Things sa...

Hej!!
va trist med bilen..hoppas att detlöser sig fort!!!

Vafina saker du inhandat..
knoppbrädan är så fin hos dig..Ska bli kul att se vad den hamnar..
Jätte fint på din balkong..

Ja nu behöver man verkligen svalka av sig..
kram anna

Anonym sa...

Hejsan!

Fin knoppbräda du köpt av Anna.
Pallen blev ju jättefin...

Ja, ni har ju sån hetta i Sverige....här är det varmt och skönt men det kommer regnskurar hela tiden så sommaren har liksom inte kommit igång. Allt är grönt dock....De säger att det har varit den regnigaste juni sen 1903 här i Vermont.
Så nu vill vi ha sol, skicka lite!!!!
Kram Bodil.

Lilla hjärtat sa...

Ja phu nu är det varmt...
Fin knoppbräda och pallen blev jättefin. Tack för tipset från Jysk, det ska jag kolla efter...
Kram A-K

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland hittar man fynd lite överallt. Men knoppbrädan var något alldeles extra, så jättefin. Den kan du ha där den syns riktigt bra. Hoppas vi får liite svalare väder snart. Kramis AnnaMaria

Lotta sa...

Hej hopp.Ja nu är det läge att säga:VI HADE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET:hihi visst,men nu börjar det blii liite mycket,varför aldrig lagom är bäst!!Så fina fynd du gjort på Jysk,men får försöka hålla i pengarna,ska till ULLARED nästa vecka!Ja tänk vilken skillnad det blir med vit färg,den "blev" nog till för att vi kvinns med säkerhet ska hamna i "sjunde himmlen" 8herregud vet inte om jag stavade rätt) skyller på värmen.Jaja shit samma,vilken otur med bilen då! ha en fin kväll och sov gött.Kramisar Lotta

Huset vid ån sa...

Åh, vad du hittar mycket fint...Knoppbrädan var jättesöt!Kramis Therese

Mitt hem är min borg sa...

Hej Lena!!

Så mycket fint.. En lika Ikea pall har vi med.. Den är nog den mest praktiska möbeln i hela lägenheten. Älskar den..
Knopphängaren e ju för härlig oxå..

Ha en skön solig dag.
Kram!!

Vita små hjärtan sa...

Vad fin lilla pallen var! Å knoppbrädan var ju för rar den också!
Kram Agnetha

färg o form sa...

Tjohej i värmen!!
Knoppbrädorna är helt underbara....jag hittade en farbror som tillverkar dem härom dagen så jag köpte en, ur fina!!
Ha en bra dag
Kram Hannah

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja ha då blir det jysk nästa då ;-)
Va fint det var !
Här görs det inte många knop i värmen , har det faktiskt riktigt skönt inne och städa kan man ju alltid göra :-(
Knoppbrädan är ju super fin , dyr ?
Kram/Lotta

LillaFlisan sa...

En sån fin knoppbräda!

Jysk har ibland små pärlor.......


Kram
Flisan

Lilla huset på prärien sa...

Hej Lena!

Tycker absolut att du ska ta dig en tur till Glimmingehus om du är i närheten. Det var jättefint där och är jag inte helt fel på det har de guidade turer etc. Och den lilla shoppen är helt bedårande!! Hittade en vacker kudde som jag gärna hade tagit med mig hem... kostade bara 12000 kr. Nej, den fick stanna.

Kram Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så söta saker..toalet sakerna skulle jag sååå gärna vilja ha;)))

Millan kramar♥