6 juni 2009

En underbar avslutning på dagen blev det igår när vi firade grannens fina och duktiga student, en massa god mat och trevligt sällskap, tyvärr satte vädret käppar i hjulen för kroppen protesterade och jag fick på onda ben stappla hem.
Lilla M har massor, massor av prickar nu, än har de dock inte kliat så mycket men antar att det kommer när de börjar spricka sen, har glömt hur det var när de stora hade, eller jag vet att det kliade en del men inte när det blev som värst, har tavegyl att ta till när klådan sätter in i alla fall......


I onsdags kom ett paket från mor i norr, dels hade hon stickat en tröja och sen hittat lite smått och gott på loppisar och här är de små godsakerna, tack! Brickan är jättetung men helt underbar, ytterligare en klädborste till min lilla samling och en "silver" skål som jag inte sett nåt liknande nånstans,lite små porslin och en tavla föreställande Adam & Eva men jag tyckte de såg lite läskiga ut ;o)

Denna underbara ljusstaken köpte de stora barnens farmor till Ronja när de var på antikmässan nånstans i Värmland och visst är den vacker?!

Sist men inte minst denna underbara fina kråsskjortan som jag fann på Myrorna då var den inte alls vacker, gulnad och fläckig men efter en tvätt blev den så fint vit. Den är lagad med en liten lapp under ena armen och min tanke var direkt att barnet blivit för stor för denna och den spruckigt upp där, det var en jättefin, välgjord lagning och sådana små spår på äldre saker jag hittar gör mig så glad, så nyfiken ;o)

Vi planerar att åka upp till Dalarna helgen efter midsommar, utan nåt egentligt mål, tänkte bara köra och köra och stanna vid små och stora loppisar på vägen så jag undrar om nån vill dela av sig med tips på bra loppisar i Dalarna som har öppet på helgerna?

Hoppas ni andra får en fin dag, hoppas lilla M känner att hon klarar sig med R en stund på em för handsfacket i bilen gick i baklås för sisådär fem år sedan och nu när den ska säljas behöver jag få upp det dels för att tömma det och för att ägarpapprena ligger där ;o), så pappa skulle försöka få upp det på em....

Kramis/LenaS

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, för din söta kommentar.
Jisses, vad mycket fina saker du visar. Kråsskjortan går inte av för hackor. Usch, har du så himla ont också. Detta vädret gör det inte bättre precis..
Hoppas att du mår bättre idag.
Kram

Huset vid ån sa...

Stackars lilla Moa....Men det är ju ändå bättre att få vattenkoppor när man är yngre än äldre...Och sen är det ju skönt att det inte är såå varmt heller! Hoppas hon snart är bättre! Vilka fina saker du visar igen...Ljusstaken var ju kanonfin! Må så gott! Kram Therese

Inka sa...

Hej!

men vilken fin blogg du har. Och sån tur du verkar ha med att hitta så fina saker. Jag vet precis hur det känns när man ser något som man inte har plats för...men sen är ju saken så fin...och hjärnan börjar arbeta och VIPS, vet man precis hur man ska göra och var den ska vara osv, hahahaha. Gud vad jag känner igen mig.
Hit kommer jag flera gånger.

Kram Inka

LillaFlisan sa...

Åh så fina saker du fyndat!

Den lilla tröjan är bedårande!

Hoppas att ni får det trevligt i vackra dalarna. Tyvärr kan jag inte tipsa om loppisar förutom Stinas med bloggen :på Landet. Jag vet att hon har en fin loppis hemma på gården!

Ta hand om dig!

Kram

Flisan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skicka gärna hit några vattenkoppor om ni har några över , min femåring skulle behöva få det snart !!
Vilka massa fina saker du visar och vilken söt mamma du har , va kul att få sånna paket !
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med loppisar , har varit på en och den låg i Nusnäs där de målar dalahästar ;-)
Ha det gott nu !
Kram/Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina saker din mamma fyndat, och den lilla skjortan är för söt. Så fint och hänga som dekoration. Hoppas du fått upp handsfacket, och att du haft en bra helg.
Kram till dig
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Hej svejs o tack för titten! Hoppas allt är bra...Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

tindra lite mera sa...

Men vilken lycka att ha en sån mamma som fyndar så fina saker till en!!!
Själv hade min faster plockat ihop en massa saker till mig sen hon hade sett min blogg,så himla snällt!

Kram Katarina

Vita små hjärtan sa...

Vad fina saker, vad kul och få tillskickat sig så där!!!
Krya på prickigkorven, stackare!
Kram Agnetha

Hannis sa...

Vilken söt skjorta!
Mysig med spår av användande.

Hemskt med vattenkoppor.
Fick det som tonåring och jag glömmer aldrig klådan fast det gått en hel del år sen dess=))
Hoppas att hon slipper det!

Vilken mor du har!
Fina fynd åt dig!

Kram Hannis

Lilla hjärtat sa...

Vad mycket fint du visar. Söt skjorta fint att ha framme.

Ha en bra start på nya veckan...
Kram A-K