22 juni 2009

Fick en lite mindre rolig förmiddag med bilköpare som inte alls var trevliga och prutade och härjade och jag bara kände tillslut att dessa människor är så obehagliga att de vill jag inte göra nån affär med. Nu löste det sig så de strulade sig iväg och när de ringde sen så sa vi att bilen var såld trots att den inte var det och ikväll så vart den såld till en väns, vän så nu ska jag snart åka ut en sista sväng med Volvon, jag är hopplöst blödig och trots att den bara inneburit en massa problem så kommer en del av mig sakna den ;o)





Vi var i Nora och pershyttan igår och lite fynd vart det, dels tre underbara resväskor som jag vete katten vart jag ska ha men det löser sig jag kommer att hitta plats för dem ;o)
Jag hittade också en sockerkaksform, ett rostigt durkslag, glasögon, en liten skål och några glasflaskor (ej på bild).
Idag kom reklamblad från JYSK och det fanns ett par quiltade överkast med på på rean bla detta för 225 kr, helt underbart, köpte ett men tror jag ska åka ut och köpa ett till ;o)

Ett tips för er som inte bor så långt från Nora så den 1-4/7 är Noradagarna och det börjar med en antikmässa den första och den andra är det stor loppis på torget där, gissa vem som ska dit? ;o)

Ha en fin kväll mina vänner!
Kramis/LenaS

10 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

ohhh hör liksom sången i huvvet om tre små gummor...til markenaden uti nora, vi ska ha roligt sa gummorna det små...jaja det ska nu du med, hihi! vilka härliga ting du hittade där på loppisen och quilten var ju ett superkap!

ha det gott, varmkram lotten

Ett hus i vitt sa...

Trist med de otrevliga bilprutarna! Gulligt överkast du hittat, bäst att passa på när det är rea! Kul att du hittade en gammal bakform, såg att du hade det på din önskelista ;-). Kram, Anette

Hannis sa...

Usch vad trist när folk är så där!
Skönt att det löste sig ändå=))

Ooo,gamla resväskor!
Fynd!

Av någon konstig anledning så hittar man ju alltid plats för det man fyndar*fnissar*

Kram Hannis

Huset vid ån sa...

Åh, vad mycket fint du hittat igen...Överkastet ser också jättefint ut! Många Soliga Kramar Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin quilt, och bra pris, hoppas du hann få en till. Resväskorna var fina, ska du måla dom..? Såg en så himla fin , vitmålad och så en text på franska målad på. I den låg det en handduk och lavendel. Ha en bra tisdag, ikväll blir det Morden i Midsummer.
Kramis AnnaMaria

Anonym sa...

Hejsan!

Vilka jobbiga bilköpare!

vilka underbar fynd du hittat, resväskorna var för härliga.
Överkastet såg himla fint ut!
Gillar quiltat!
Ha en bra dag!

Kram Bodil.

LillaFlisan sa...

Åh, har du varit i Nora!!!

Nu blir jag avis! ;-)

Brukar alltid åka på antikmässan varje år men i år blir det nog inget av med det eftersom vi håller på att jobba på huset......



Fina fynd du fyndat också!

Kram

Flisan

Lauras gård sa...

Ja, bilar kan ställa till med problem... Vilket fint överkast! Blev lite sugen på ett själv. Jätte söt skål på fot, perfekt som en liten godisskål. Kram Stina

Anne sa...

Hej!
Vad fina fynd du gör!
Det är roligt när man fyndar mycket.
Överkastet var himla fint..

Kul med marknad... jag bor inte nära, annars hade det varit kul att åka dit en sväng!

Kram Anne

Anonym sa...

Tänkte bara berätta för Dig att jag har ett gäng gamla skolplanscher (herregud hur stavas ordet...). Hör av Dig om du är intresserad!

Agneta från Österlen